პირველადი მოხმარების პროდუქციით ვაჭრობის (FMCG) სექტორი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე მზარდი ბაზარია.
ბაზარზე მკაცრი კონკურენციის მიუხედავად, სექტორის შემოსავალი 2023 წლის 9 თვეში წლიურად 25%-ით გაიზარდა და 5,1 მილიარდ ლარს მიაღწია. ამას აჩვენებს TBC Capital-ის მიერ ჩატარებული კვლევა.
საცალო ვაჭრობის სექტორის შემოსავლები
ბაზრის უდიდეს ნაწილს 3 დიდი კომპანია – ნიკორა, ორი ნაბიჯი, კარფური, ინაწილებენ და მათ ბაზრის მთლიანი შემოსავლების ნახევარზე მეტი ეკუთვნით.
- ნიკორა – 20.1%;
- ორი ნაბიჯი – 17.6%;
- კარფური – 14.6%;
- სპარი -13.1%;
- მაგნიტი – 9.7%;
- დეილი – 4.6%;
- გუდვილი 4.3%;
- აგროჰაბი – 4.2%;
- ზღაპარი – 2.5%;
- ფრესკო – 2.4%;
- მადაგონი – 1.8%;
- გვირილა – 1.7%;
- ევროპროდუქტი – 1.3%;
- ექსპრეს ქსელი – 1.3%;
- სმარტი – 0.9%.
ამ კომპანიებმა გააფართოვეს თავიანთი მაღაზიების ქსელი საქართველოს რეგიონებში. ამასთანავე, გაზრდილია რეგიონული ბაზრის წილი მთლიან შემოსავლებში.
საცალო ვაჭრობის ობიექტების წილი ბაზარზე: